email marketing powered by FreshMail

supraserwis.pl

Aktualnie oglądasz

Obsługa w zakresie Ochrony danych Osobowych – wdrażanie przepisów RODO

ochrona danych osobowych

 

Przedsiębiorco! Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 wprowadza szczególne środki ostrożności w sprawie przetwarzania danych osobowych oraz swobodnego przepływu takich danych (RODO).

Każde uchybienie, w zakresie dostosowania się do przepisów albo ich naruszenie, wiąże się z dotkliwą karą dla przedsiębiorstwa. Kary administracyjne mogą sięgać nawet do 2 – 4% rocznego obrotu!

Ochrona, czyli bezpieczeństwo

Zabezpiecz się przed karami. Współpraca z Supra Serwis w zakresie ochrony danych osobowych to potrójne zabezpieczenie Twojego przedsiębiorstwa:

  • Nasze usługi realizujemy pod nadzorem profesjonalnego Inspektora Ochrony Danych. Jako ABI (Administrator Bezpieczeństwa Informacji) od wielu lat zajmuje się zapewnieniem bezpieczeństwa danych wrażliwych w przedsiębiorstwach.
  • Supra Serwis ponosi odpowiedzialność za swoją pracę. W przypadku wystąpienia zdarzenia zagrożonego finansową karą administracyjną, a tym samym powstania roszczenia wobec Supra Serwis, posiadamy ubezpieczenie OC z sumą wysokości 2 000 000 zł na każde roszczenie.
  • Konsultanci zapewniają kompleksową obsługę – poprzez ocenę i weryfikację dotychczasowych działań, przygotowanie wytycznych do prawidłowych działań przedsiębiorstwa, po cykliczne wizyty mające na celu utrzymanie stanu ochrony danych. 

Zapewnij sobie bezpieczeństwo! Umów na rozmowę o wprowadzeniu przepisów RODO w życie, w Twojej firmie – skorzystaj z formularza na dole strony

 

Supra Serwis zapewnia bezpieczeństwo Zarządom i Właścicielom przedsiębiorstw pracując w 3 fazach:

faza I – Audyt stanu przygotowania podmiotu do przestrzegania przepisów RODO

Konsultanci Supra Serwis dokonają audytu obecnego stanu przygotowania przedsiębiorstwa do przestrzegania przepisów RODO. W ramach audytu zweryfikujemy sposób przetwarzania danych osobowych pod kątem zgodności z przepisami w zakresie spisanych lub stosowanych zasad we wszystkich działach Twojego przedsiębiorstwa.

Dodatkowo zostaną zweryfikowane wszelkie umowy powierzenia przetwarzania danych i innych umów z dostawcami usług np. w zakresie archiwizacji i utylizacji dokumentów, obsługi systemów informatycznych, poczty elektronicznej czy hostingu, a także umów związanych z pracami księgowymi, obsługą biurową, marketingiem czy innymi.

Zweryfikujemy i ocenimy przesłanki legalizujące przetwarzanie danych osobowych takich jak: klauzule zgód, polityka prywatności, regulaminy, zapisy umów itp. Weryfikacji zostaną poddane także techniczne i organizacyjne środki ochrony danych osobowych. Są nimi np.: monitoring wizyjny, zabezpieczenia elektroniczne, sprzętowe, w tym komputery stacjonarne i przenośne, serwery, drukarki i urządzenia drukujące. Zanalizujemy także obecne zasoby informatyczne pod kątem możliwości spełnienia nowych wymagań.

Końcowym dokumentem jest raport zawierający opis stanu faktycznego w kontekście zgodności ze stanem wymaganym przepisami. Zawarte w nim będą opisy stwierdzonych niezgodności oraz ryzyk. W dokumencie znajdą się także rekomendacje zmian, w celu uniknięcia ryzyk oraz w celu dostosowania do wymogów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia RODO.

faza II – Wdrożenie polityki bezpieczeństwa RODO

Przygotujemy niezbędne dokumenty i procedury na potrzeby przedsiębiorstwa. Są to między innymi dokumenty takie jak: Polityka ochrony danych, analiza ryzyka w zakresie przetwarzania danych osobowych, ocena skutków dla ochrony danych, treści wymaganych zgód przetwarzania danych, wzory upoważnień itp.

Dodatkowo konsultanci przeprowadzą szkolenia personelu oraz Zarządu, aby upewnić się, że nowe zasady zostaną dobrze wdrożone. Takie działania przygotują przedsiębiorstwo i zarząd do przyjęcia ewentualnej kontroli.

opcjonalnie faza III – Obsługa incydentów i periodyczna kontrola przestrzegania polityki RODO

Pogorszenie przygotowania przedsiębiorstwa do przepisów RODO może zdarzyć się także po wprowadzeniu polityki bezpieczeństwa. Są to sytuacje takie jak:

  • zatrudnienie nowych pracowników,
  • pojawienie się na rynku nowych wymagań w zakresie przestrzegania ochrony danych osobowych,
  • nowe działania przedsiębiorstwa (powstawanie nowych stron internetowych, konkursów, programów lojalnościowych dla klientów, wdrażanie nowych systemów informatycznych),
  • powstawanie nowych zbiorów danych w przedsiębiorstwie.

Inspektor Ochrony Danych cyklicznie będzie odbywał kontrolę oraz reagował na wyżej wymienione sytuacje. Takie działanie zapewni ochronę zarządu i właścicieli przed karami, jakie mogą zostać na nich nałożone jeśli nie zostaną przestrzegane przepisy RODO.

Chcesz umówić się na spotkanie z naszym konsultantem? Napisz do nas!

 

RODO dla małych przedsiębiorstw i działalności jednoosobowych

Jesteś mikro lub małym przedsiębiorcą? Koszty wdrożenia RODO są dla Ciebie za duże, a chciałbyś czuć się bezpiecznie? Zapraszamy Cię na dwudniowe warsztaty RODO, z których wyjdziesz z całą niezbędną dokumentacją.

Dowiedz się więcej…

 

 

Nasze doświadczenie:

logo ivt polska

 

 

„…pragniemy zarekomendować firmę Supra Serwis Sp. z o.o. jako rzetelnego partnera oferującego najwyższe standardy w swojej dziedzinie.”

 

 

saga brokers logo

 

„…Supra Serwis zajmuje się instalacją, konfiguracją, aktualizowaniem, monitorowaniem baz danych…”

Skontaktuj się z nami

Formularz kontaktowy

Wyślij wiadomość

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości

 

Zapisz się do naszego newslettera!

Podanie adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przesyłanie informacji handlowej droga mailową.

email marketing powered by FreshMail